Wideband ile LPG Ayarı – Aem X Serisi AFR Göstergesi

Genellikle closed loop ayarlarımı yapıyordum ancak open loop kısmına hiç dokunamamıştım. Sonunda kendime bir adet wideband gösterge aldım ve AFR ayarımı yapmak için ekipmanlarımı tamamladım.

AFR ayarı ile ilgili daha önceki yazılarımı okuyup konu hakkında ön bilgi sahibi olabilirsiniz;

AFR Ayarı Nedir ? – 1.Bölüm

AFR Ayarı Nedir ? – 2.Bölüm

AFR Ayarı Nedir? – 3. Bölüm

Neden AFR Ayarı ?

AFR ayarı ve yakıt tüketimi ? AFR ayarı yapınca yakıtım azalır mı ?

Aracımda narrowband oksijen sensörü olduğu için open loop kısmına müdahe edemiyordum ve bir elektronik ticaret sitesi vasıtası ile Aem X Serisi wideband sensör ve gösterge satın aldım.

Cihaz LSU 4.9 sensör kullanıyor ve önceki serilere göre çok daha hızlı çalışıyor. Cihazın analof 0-5 v çıkışı ve rx data hattı bulunuyor. Yani bu cihazı kendi yapacağım bir dataloggera bağlamamam için bir sebep yok 🙂

Cihaz ile ilgili detaylı birlgileri web sitesinden bulabilirsiniz;

http://www.aemelectronics.com/?q=products/gauges/wideband-uego-air-fuel-gauges/x-series-wideband-uego-afr-sensor-controller-gauge

Kullanım Kılavuzu için linke tıklayabilirsiniz.

img_0657

Aracımda portatif olarak kullanabilmek için çakmak girişinden elektriği almaya karar verdim. Eski bir usb şarj aletini modifiye ederek hem cihaz için gerekli 12V’u aldım hemde telefon vb cihazları şarj etmeye devam ettim.

img_0671.jpg

Tabi egzoz bağlantısı içinde ayrı bir aparata ihtiyacım oldu. Aracın üzerinde sürekli bu cihazı bırakmaya pek niyetim yok, çünkü soın derece sakin ve ekonomik kullanan birisiyim 🙂 Egzoza monte etmek için ayrı bir aparat satın aldım.

img_0666.jpg

Deneme turlarına çıktım tabikide, daha detaylı bir anlatım yapacağım, bu teaser olsun 🙂

img_0669

Yorum bırakın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑