LPG Ayarı Nasıl Yapılır ? Doğru LPG ayarı için 3 ADIM !

Doğru LPG ayarını 3 adıma ayırabiliriz. Bilgi edinmeniz amacıyla ilgili yazılarıda ilave ediyorum 🙂

1.ADIM: Regülatör basıncının ayarlanması ve doğru enjektör nozzlelarının seçimi

LPG regülatörünüzün basıncı çok zöel bir kit kullanmıyorsanız 1-1.2 bar arasında olmalıdır. Bu basınç değerinde enjektörlerinizin nozzleları doğru ölçüde olmalıdır. her enjektör üreticisinin motor gücüne göre nozzle çapı tabloları mevcut bunları kullanabilirsiniz.

Hangi Nozzle Çapı Aracıma Uygun?

Valtek Enjektör Nozzle Seçimi

2.ADIM: Closed Loop bölgesinde yol ayarının yapılması

Aracın otomatik kalibrasyon vs gibi ayarlamalarını yaptıktan sonra mutlaka “yol ayarı” yapılması gerekmektedir. Bir adet EOBD cihazı ile yolda bu ayarı yapmanız gerekir.

LTFT-STFT değerlerimizi analiz ediyoruz…

LTFT ve STFT üzerine Videolar

Nedir bu LTFT ve STFT ?

BRC Yol Ayarının iç yüzü 🙂

LPG Ayarı Nasıl Yapılır? Bölüm-5 LTFT-STFT Kontrolü

3.ADIM: Open Loop bölgesi için AFR cihazı ile ayar yapılması

EOBD cihazının yetmediği nokta open loop kısmı 🙂 Bu kısım için ayrı bir cihaz ile(wideband o2 sensörü) ayar yapılması gerekir. Open loop kısmındaki benzin AFR si ile LPG AFRsi örtüştürülmelidir. Bu konuda bir çalışmam mevcut kısa bir zaman sonra uygun bir fiyata AFR cihazının nasıl yapılacağını paylaşmayı ümid ediyorum 🙂 Facebookda AFR ayarı yapan arkadaşlara ulaşabilirsiniz.

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑