Mevcut aracımda bulunan Destro marka kitten pek memnun değildim. O sebeple aracıma AEB eculu Romano marka kit takmaya karar verdim. Gaz tesisatı, tank ve regülatör aynı kalacak, enjektörler,ECU ve diğer tesisatlar değişecek.
Öncelikle yeni aldığımız kitin içerisinden neler çıktı bir bakalım.Çıkma bir kit olduğu için biraz dağınık duruyor ama korkulacak birşey yok 🙂
LPG ECU’su AEB marka bir ECU. Hatta tam modeli AEB 2001NB. NC modeli bu ECUnun OBD li versiyonu, bizdeki OBD’siz bir ECU ancak işimizi görecek. Bu ECU ya ait montaj şemasına ihtiyacımız olacak. NC model ECU ile aynı kablolara sahip bu sebeple NC ye ait şemayı kullanabiliyoruz. AEB montaj kılavuzlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.aeb.it/Istruzioni-en-US
Montaj kılavuzumuz;
Ecumuz;
MAP sensör, yine AEB marka bir sensör. Bildiğiniz gibi bu sensörün bir ucu enjektöre giden gaz basıncını diğer ucu ise manifold vakumunu ölçüyor.4 pinli bir soketimiz mevcut ve ECU ya bağlanıyor.
Enjektörlerimiz Romano Fast model tekli enjektörler. Atiker Grand kitlerde de aynı enjektörler kullanılıyor ve tekli olduğu için manifolda en yakın noktaya montajı yapılabiliyor. Bu da gaz hortumlarının kısa olması avantajını sağlıyor. Elimiz değişmişken kontrol amaçlı söküp temizliklerini yapıyoruz.
Romano enjektör tamir ve temizliği nasıl yapılır
Romano Fast Enjektörleri İnceliyoruz
Kablo demetimiz ise iki parça bir tanesi map sensörü ve lpg-benzin enjektörlerine gidiyor diğeri ise regülatör sıcaklık sensörü, selenoidler vb noktalara gidiyor.
Öncelikle eski tesisatımızı söküyoruz. Destrodan çıkan parçalarımız 🙂
İşe öncelikle benzin enjektörler kablolarını bağlayarak başladım. Burada önemli olan doğru enjektöre doğru kabloyu bağlamak. Bunun için AEB 2001NC bağlant şemasını kullandım. Renkli kablolar olduğu için bağlantı oldukça kolay oldu.
Araç içi gaz-benzin düğmesini yerine takıyoruz.
Map sensörümüz yerini alıyor güzelce sabitliyoruz.
Kullandığım AEB 2001NB ecu devir bağlantısı olmadan maalesef çalışmıyor, o sebeple devir bilgisini almak için bobine giden sinyal kablosunu sıyırarak ecudan gelen kahverengi kabloyu bağlamam gerekti.
Ve tüm işler bittikten sonra tesisatı güzelce topluyoruz. Tüylü bant ve plastik kelepçeler ile açıkta kablo kalmayacak şekilde derli toplu bir tesisat elde ediyoruz.
Gelelim ilk marşa en heyecanlı kısım 🙂 Aracımızı çalıştırıyoruz ve LPG kablomuzla ecuya bağlanıyoruz. Romano RISN yazılımını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.
https://www.dropbox.com/s/rbsa6ai3ngf1ncu/Romano%20RISN%206.1.0.0%20S.rar?dl=0
LPG kablosunu ise http://www.lpgkablo.com sitesi üzerinden alabilirsiniz.
Bir sonraki yazımızda LPG enjektörleri değiştirip romano tekli enjektörlerin nasıl montajının yapılacağını anlatacağım. Sonrasında ise adım adım ayarlarımızı yapacağız.
Yorum bırakın